måndag 1 april 2013

Lite gott och blandat

Den här träningsveckan  har bjudit på lite olika men roliga. träningspass. Veckan inleddes med en mil tätt följt av ett intervallpass. Jag fick lite tips från coachen som tyckte att jag skulle prova lite längre intervaller.

Så jag gav mig ut på ett intervallpass ihop om att det skulle bli roligare än passen jag brukar köra. Det fick bli 3 min x 6 och tanken var att jag skulle ha ungefär samma tempo varje under intervall. Jag lyckades hålla ett snitt på 04:46 och det kändes helt okej! Enligt Thomas är det tempot han har på lite lugnare pass....

Idag, som ingår i min måndag-till-måndag-vecka, så fick det bli ett träningspass på F&S OCH en löptur. Bra avslut helt enkelt :-)


2 kommentarer:

  1. Duktigt jobbat! :D Snart får vi köra lite back- och trapp-intervaller också ;)

    SvaraRadera
  2. haha... maran är sååå långt bort att jag inte ens vågar tänka på det,
    men målet att klara milen på under en timme börjar kännas rätt rimligt !!
    Nu ska jag bara lära mig att orka liiite längre än 5 km :)
    Kram

    SvaraRadera