tisdag 19 oktober 2010

Konsten att springa med babyjogger

Idag har jag övat på konsten att kunna springa med en babyjogger och det är minst sagt svårt! Hela förmiddagen idag har det regnat men efter lunch började det se bättre ut så jag fick för mig att ta med Filip ut på en liten runda.

Vi gjorde oss i ordning och precis innan vi gick ut sa jag till Thomas att hämta regnskyddet i fall det skulle börja regna igen. I sista stund bestämde jag mig för att skippa regnskyddet eftersom det såg ut som om det inte skulle bli något mer regnande. Väl ut började det dugga lätt men jag intalade mig själv att det var väldigt lokalt och att det snart skulle upphöra.

Idag märkte jag hur svårt det faktiskt är att springa med babyjoggern när jag inte har använt den på ett tag! Jag sprang alldeles för fort i början innan jag kom på att jag inte kan springa lika fort när jag har babyjoggern eftersom det går mycket tyngre med den. Min för höga hastighet resulterade i att jag fick ont precis överallt i kroppen och var på nära att ge upp men jag lyckades kämpa på så vi tog oss hem.
När vi nästan var hemma började regnet vräka ner och det haglade en hel del med. Som tur var var bestämde jag mig för att nöja mig med mitt korta passa och Filip var nog också glad över det så han slapp bli blöt :)



Utanför öser regnet ner...

2 kommentarer:

  1. Jag är avis på dig som får springa... jag har ju löpvila :(

    SvaraRadera
  2. Ja nu funkar det! :) Njae jag har tänkt att börja springa men det blir mest powerwalk när jag är ute.

    SvaraRadera