onsdag 21 mars 2012

Misslyckat testlopp...

Idag var det äntligen dags för årets första testlopp! Jag var taggad till hundra och kände lite pirr i magen när vi började med en lätt uppvärmning. Vi joggade lugnt bort till Gubbholmen och pratade lite om hur många varv det skulle bli och vilket resultat vi skulle få.

Min träningskompis var helt säker på att två varvar runt Gubbeholmen + ett ärovarv på gräsmattan skulle bli 5 km... Jag tyckte det lät lite men vi bestämde oss för det ändå.

Efter det första varvet började jag springa lite snabbare för att få ett bra resultat och allt kändes bra. I slutet på det andra varvet sneglade jag på klockan och insåg att det var 2 km kvar(!) innan vi skulle vara färdiga med loppet...

Så det slutade med att testloppet blev 3 km istället för 5 km men jag hänger inte läpp för det. Om någon vecka försöker jag på nytt och hoppas på att det blir 5 hela kilometer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar