fredag 5 november 2010

Att ta en genväg utan att veta om det...

För en stund sedan var jag ute på ett härligt kvällspass i mörkret. Allt kändes bra och jag kände att jag kunde springa lite fortare, och mot slutet av passet tänkte jag på vilka fina siffror min klocka skulle visa när jag kom i mål.

När jag till slut kom i mål och tittade på klockan visade den att jag bara hade sprungit 4,70 km på cirka 29 minuter?! Jag tyckte att det verkade väldig märkligt eftersom jag har sprungit samma runda förut och då har den varit runt 7 km, men klockan kan väl inte ha fel tänkte jag. När jag väl kom in skyndade jag mig att föra in träningspasset på Funbeat och började granska mitt pass i minsta detalj. När jag kom till den delen då man kan se sträckan som man har sprungit såg jag att jag enligt kartan(och klockan) hade tagit en genväg utan att veta om det!

Så nu har jag mätt om sträckan på egen hand i Eniro och kollat hur lång runda har varit tidigare gånger och det visade sig att klockan lurade mig!

Nu ska jag njuta av mitt avklarade lopp och njuta av att det är helg. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar